Druhým motocyklem, který prošel Restaurátorskou dílnou na FS, VŠB-TU Ostrava, se stala Jawa 350 SV. Ta měla ve své době navázat na úspěchy lidové Jawy 175 a současně vyplnit mezeru na trhu vůči nákladné Jawě 500. Vývoj motocyklu započal již v roce 1931 a nový vlastní motor byl již od počátku konstruován tak, aby rozvod SV mohl být časem nahrazen rozvodem OHV. V letech 1934 až 1936 bylo vyrobeno celkem 2 004 kusů motocyklů v provedení Jawa 350 SV.
Úvodní prohlídky motocyklu, které měly určit směr a rozsah prací, potvrdily nejen jeho špatný technický stav, ale také vizuální nesoulad se stroji dané doby. V době převzetí na dílnu byl motocykl nepojízdný a navíc s patrnými znaky neodborně provedených oprav. Dalším problémem byl nástřik mnoha částí motocyklu do černého odstínu. Také v tomto případě bylo s přihlédnutím k faktu, že bude motocykl zařazen mezi exponáty Muzea nákladních automobilů Tatra Kopřivnice, rozhodnuto o jeho restaurování dle zásad Turínské charty.
Nad motocyklem strávili odborníci Restaurátorské dílny i externí spolupracovníci přibližně šest set hodin práce. Odměnou pro všechny je provozuschopný stroj s odpovídajícím dobovým vzhledem zaručujícím vysokou historickou hodnotu. A právě restaurování poškozené, neodborně upravené a barevně znehodnocené karoserie se stalo nejnáročnější prací, kdy bylo nutné šetrně odstranit vrstvy černého laku a na původním lakování provést retuše poškozených částí, včetně zachování detailů, např. v podobě linek.