Soutěž historických automobilů „1000 mil československých“ nemohla v kalendáři milovníků těchto technických skvostů chybět ani v roce 2025. Letošní ročník, který byl opět vypsán pro 110 předválečných vozidel, se uskutečnil v termínu 11. - 14. června 2025. Záštitu nad akcí opět převzala řada osobností; např. pan Martin Baxa za Ministerstvo kultury ČR, pan Martin Kupka za Ministerstvo dopravy ČR, pan Bohuslav Svoboda z pozice primátora hlavního města Prahy nebo pan Matúš Vallo z pozice primátora Bratislavy.
Pomyslný vrchol pak představovala podpora, resp. záštita prezidenta České republiky, pana Petra Pavla, který také ve čtvrtek ráno v Opletalově ulici od budovy Autoklubu České republiky celou soutěž odstartoval. Startovní listina ročníku 2025, který se konal u příležitosti 130. výročí automobilky Škoda, čítala nakonec 131 vozidel. A právě tím 131 vozidlem byla jako host soutěže stylově posádka jedoucí s vozem Škoda Octavia Super z roku 1962.
Restaurátorská dílna na Katedře konstruování, FS, VŠB-TUO, měla na startu své zastoupení opět v podobě účasti vozidla JAWA 600 Minor Roadster z roku 1939 se startovním číslem 2. Jeho posádku tvořilo duo Kudrna & Kudrna, když za volantem seděl kolega Lukáš Kudrna, garant a mentor RD, a na místě navigátora jeho otec Vladimír Kudrna.
A jak vozidlo se startovním číslem 2 po průjezdu cílem před budovou Národního technického muzea v Praze v soutěži dopadlo? Ve své kategorii do 750 ccm si posádka vozu JAWA 600 Minor připsala další velký úspěch a mezi 14 posádkami se raduje z vítězství. V celkovém hodnocení posádka dokončila soutěž na 62. místě s vědomím, že s objemem motoru 600 ccm nemůžete moc konkurovat vítězům v BMW 326 s motorem 1.971 ccm, nebo třeba třetím v pořadí s vozem TATRA T87 a 2.996 ccm. Porovnáním umístění v kategorii do 750 ccm a v celkovém pořadí jasně plyne, že objem motoru a koníky pod kapotou někdy prostě jezdeckým uměním, zkušeností a chytrostí nenahradíš.
Závěrem se určitě sluší poděkovat posádce se startovním číslem 2 za reprezentaci Restaurátorské dílny na Katedře konstruování, FS, VŠB-TUO, a popřát do dalšího ročníku soutěže „1000 mil československých“ mnoho úspěchů.