Prvním historickým motocyklem v garáži Restaurátorské dílny, resp. vlastněným Katedrou konstruování, se stal cestovní motocykl BMW R62 o objemu 750 ccm z roku 1929. Motocykl, který je vlastně prvním z celé řady stále úspěšných velkých cestovních BMW, byl vyráběn letech 1928 a 1929 a skutečnost, že bylo vyrobeno pouhých 4 355 kusů, ho řadí mezi vůbec nejvzácnější stroje značky BMW.
Základem motocyklu je u BMW poslední použitá generace celosvařovaného rámů z ohýbaných trubek, motor o objemu 750 ccm a výkonu 13 kW (18 koní), třístupňová manuální převodovka a přenos síly z převodovky na zadní kolo hnací hřídelí - kardanem. Zajímavostí tohoto motocyklu je plochá nádrž, která odkazuje na první motocykly z roku 1923 a jejich dodnes ceněný úsporný a elegantní design bez nadměrného zdobení, a také fakt, že byla u BMW R62 poprvé použita převodovka naplněná olejem (nikoli mazaná tukem).
Motocykl využívá na svou dobu řadu nestandardních technických řešení, mimo jiné je např. vybaven plně elektrickým osvětlením Bosch, která dokládají nejen um tehdejších konstruktérů značky, ale především také snahu vedení BMW přinášet na trh téměř každý rok inovativní nové modely.
Je nutné zdůraznit, že motocykl, představený Restaurátorskou dílnou veřejnosti v květnu 2022 po splnění řady administrativních procedur a nutné údržby, je plně provozuschopný a je připraven plnit své úkoly v rámci prezentací Katedry konstruování a Restaurátorské dílny na Fakultě strojní, Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava.